Czesław
"Mebel stworzony specjalnie na potrzeby polskiej prezydencji w Unii Europejskiej, z myślą o przestrzeniach przygotowanych na spotkania bilateralne oraz rozmowy kuluarowe w budynku Rady Unii Europejskiej w Brukseli. Czesław to indywidualista, który równie doskonale sprawdza się jako gracz zespołowy. Wszystkie tradycyjne elementy fotela, takie jak siedzisko, oparcie, nogi czy podłokietniki, zostały zintegrowane w jednolitej, kompaktowej formie. Wyważony wygląd i skala dają rodzinie mebli Czesław wyjątkowo wszechstronne zastosowanie. Doskonale się sprawdzają użyte w grupie, w przestrzeni użyteczności publicznej czy biurze, jednocześnie zdają egzamin jako charakterystyczny obiekt we wnętrzu mieszkalnym."
Pobierz
Specyfikacja produktu
Pliki dla profesjonalistów
Dodatkowe informacje
Przeznaczenie | Sofa i fotel przeznaczony do wnętrz domowych oraz przestrzeni publicznych |
---|---|
Konstrukcja | Szkielet wykonany z drewna liściastego, płyty meblarskiej i sklejki |
Siedzisko | Pianka wysokosprężysta |
Oparcie | Pianka wysokosprężysta |
Podstawa | Plastikowe ślizgi |
Materiały
Tkaniny
-
Gabriel - chili
47 kolory -
Gabriel - cura
50 kolory -
Gabriel - felicity
31 kolory -
Gabriel - just
29 kolory -
Gabriel - mica
50 kolory -
Gabriel - rondo
27 kolory -
Gabriel - step
57 kolory -
Gabriel - Stop melange
54 kolory -
Gabriel - tonal
30 kolory -
Kvadrat - atlas
37 kolory -
Kvadrat - canvas2
45 kolory -
Kvadrat - coda2
18 kolory -
Kvadrat - divina md
27 kolory -
Kvadrat - divina melange 2
38 kolory -
Kvadrat - divina3
56 kolory -
Kvadrat - febrik drop
29 kolory -
Kvadrat - febrik gente
21 kolory -
Kvadrat - febrik razzle dazzle
27 kolory -
Kvadrat - fiord
39 kolory -
Kvadrat - Hallingdal 65
58 kolory -
Kvadrat - hero
28 kolory -
Kvadrat - jaali
20 kolory -
Kvadrat - maple
26 kolory -
Kvadrat - melange nap
26 kolory -
Kvadrat - memory 2
20 kolory -
Kvadrat - Messenger 4
0 kolory -
Kvadrat - raas
29 kolory -
Kvadrat - recheck
17 kolory -
Kvadrat - relate
35 kolory -
Kvadrat - remix 3
72 kolory -
Kvadrat - sahco baru
12 kolory -
Kvadrat - sahco ecriture
20 kolory -
Kvadrat - sahco elle
14 kolory -
Kvadrat - sahco moss
22 kolory -
Kvadrat - sahco zero
16 kolory -
Kvadrat - san
27 kolory -
Kvadrat - sunniva 3
35 kolory -
Kvadrat - twill weave
19 kolory
Realizacje
Geneza i inspiracje
Stylistycznie mebel czerpie nieco z powstałego wcześniej modelu sofy Chopin i stanowi jakby rozszerzenie tamtej idei bryły pełnej, solidnej, z charakterystycznymi dla kolekcji Tomka Rygalika dla Comforty wyrazistymi łukami i mocno zaakcentowanymi płaszczyznami w rzucie przednim, z mięsiście wypełnionymi pianą bokami i oparciami, o wyrazistym, zaznaczającym się rysunku sylwetki. Podobnie jak w przypadku sofy Chopin, tkanina tapicerska przylega ściśle do pianki, podkreślając bardziej formalny i solidny charakter mebla. Pełne oparcie i wysoko zabudowane podłokietniki dają doskonałe podparcie dla szeroko rozłożonych ramion, jakby z myślą o sylwetce otwartej na komunikację i spotkanie z rozmówcą. Z myślą o użytkowaniu w przestrzeniach publicznych, ale bez rezygnacji z zabudowania do ziemi, dolna część Czesława jest cofnięta ukośnie w podstawie, aby uchronić tę część przed zabrudzeniem obuwiem. Ten detal dodaje sylwetce mebla lekkości, a jego geometria wydaje się ciekawsza i bardziej dynamiczna. Kolejnym atutem Czesława jest dodatkowa, luźna poduszka na siedzisku, którą można osobno prać chemicznie. Rozwiązanie to sprawdza się w przestrzeni publicznej. Poduszka w spodniej części ma materiał antypoślizgowy, dzięki któremu zawsze znajduje się na właściwym miejscu. Poza tkaninami możemy personalizować mebel, wybierając jeden z niezliczonych kolorów nici dla dekoracyjnych obszyć tapicerki.
Z uwagi na zwarte, przylegające tapicerowanie Czesław najlepiej prezentuje się w tkaninach wełnianych, które sprawdzają się na tego typu rzeźbiarskich, zwartych formach. Ponadto tkaniny te wykonane są z naturalnego surowca, więc poddają się recyclingowi. Tworząc identyfikację wizualną polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, pierwszej prezydencji kraju z byłego bloku wschodniego, Tomek Rygalik chciał nawiązać w ten sposób do tradycji wyrobów wełnianych, charakterystycznych dla rzemiosła z południa Polski.